Q&A/ SPØRSMÅL MED SVAR
Q: Når trer de nye vilkår i kraft?
A: De nye vilkår trer i kraft 01.01.2025 for nye leveringer. For varer levert før 01.01.2025 trer de nye vilkår i kraft 01.02.2025.
Q: Hva skjer med ting jeg har levert tidligere – vil de ha en definert slutt dato for salgsperioden?
A: Ting levert før 01.11.2024 vil ikke ha en definert slutt dato. Du vil bli kontaktet på mail når vi ønsker at du skal hente usolgte varer.
Q: Hva skjer med varer jeg skal i fall jeg er på ferie, eller på annen måte er forhindret i å hente innen 7 dager?
A: Ingen problem. Ta kontakt med oss, så gjør vi en avtale med deg. Du kan også gi en annen person fullmakt til å hente på dine vegne. I så fall ber vi om å se fullmakt samt kopi av ID for både deg og den som henter. Det løper en avgift for lagring over en uke.
Q: Hvorfor er det mindre andel til meg om jeg leverer på drop-in? (det vil si at du levere uten forutgående avtale og uten å få priser når du leverer)
A: Det er en vesentlig økt administrasjon og logistikk knyttet til å håndtere ting som blir levert uten å få vurdert og fastsatt pris med en gang. Vårt lager er begrenset, innleveringer tar plass på lageret og flere personer må håndtere tingene.
Q: Hva skjer med min innlevering av modern luxury / luxury vintage / Rare uniqueness?
A: Unntak er innleveringer i kategorien modern luxury, vintage luxury og rare Uniqueness. Disse varer går fortsatt automatisk på drop-in. Vurderingsteamet trenger ofte lengre tid for å fastsette heritage. Du får fortsatt 40%. Du blir informert om dette ved innleverings tilfelle i butikken i noen tilfeller gjør vi flere vurderinger på en vare.
Q: Hva skjer med ting jeg ikke henter innen fristen?
A: Med mindre det er avtalt at du henter senere, vil eierskapet overgå til i SUSTAIN. I SUSTAIN står fritt å disponere varen som vi vil. Enten vil vi donere til veldedighet eller selge varen. I SUSTAIN har de siste 3 årene støttet Mental Helse med en del av overskuddet vårt.